Blogi - Sähköveneilijän tietopankki

Sähköperämoottorin jatkokaapelin mitoitus | Sähköperämoottori.fi
Tyyppillinen sähköperämoottori vie 30-60 Ampeerin virran. Kaapelin on siksi oltava varsin paksua, sitä paksumpaa mitä pidempää kaapelia käytetään. Jännite häviö kasvaa kaapelin pituuden myötä, mutta sitä vóidaan vähentää käyttämällä vahvempaa kaapelia. Oletus ok jännitehäviöstä jatkojohdolle on noin 5%. Kuten alla...
Jatka lukemista
LiFePo4- akut versus perinteinen lyijyakku | Sähköperämoottori.fi
Miksi sinun pitäisi valita litium-rautafosfaattiakut  Viisi vuotta sitten et olisi löytänyt monia LFP (litium-rautafosfaatti) -akkuja Amazonista tai veneilykaupoista, mutta ne ovat yleistymässä nykyään. LFP-akku on tulossa suosituksi, ja hyvästä syystä! ePropulsionilla suositellaan E-sarjan LFP-akkujen käyttöä. Eikä tilaa vieviä tehottomia lyijyakkuja....
Jatka lukemista
Kuinka vertailla lyijyakkua ja litiumakkua oikein? | Sähköperämoottori.fi
Harkitset litiumparistoa? Mittaa sen kapasiteetti oikein. Tämä blogi on tarkoitettu lyijyakkujen käyttäjille, jotka harkitsevat litiumakkua. Venenäyttelyissä jotkut ostajat kysyvät "kuinka monta ampeerituntia (Ah) on tässä ePropulsion-akkussa?" Normaalisti he kysyvät ampeeritunneista, koska heillä on kokemusta lyijyakusta, joka mitataan aina Ah: ssa....
Jatka lukemista
Aurinkoenergialla toimivat venemoottorit | Sähköperämoottori.fi
Aurinkoenergialla toimivat venemoottorit: Helppo tapa rakentaa aurinkovene   Aurinkovoimalla toimiva vene on todellakin herättänyt nykyään paljon huomiota, koska se säästää ympäristöä ja vähentää käyttökustannuksia. Toinen toteuttamiskelpoinen sovellus on käyttää aurinkosähköpaneeleja vain varana korvaamaan tai lisäämään muita virtalähteitä retki- ja purjeveneissä....
Jatka lukemista
Perämoottorin huolto | Sähköperämoottori.fi
Tässä blogissa käymme läpi, kuinka sähkökäyttöinen perämoottori huolletaan, perämoottorin huollon vuosittainen aikataulu ja tarkistuslistan.
Jatka lukemista